vrijdag 15 april 2016

Populaire boeken die ik nog niet heb gelezen

                                                                                   credits to moi 

Ik zag laatst weer nieuws over J.K Rowling voorbij komen, waardoor ik opeens aan de harry potter reeks moest denken. Ookal is deze serie wereldwijd bekend, ben ik niet verder gekomen dan 1 a 2 boeken (oops..). Hierdoor, maar ook door het eerdere artikel van Danique die je hier kunt vinden, kreeg ik het idee om ook maar eens een lijstje van populaire boeken die ik nog niet heb gelezen heb te maken. De schaamte factor ligt deze keer erg hoog, aangezien ik (bijna) alle boeken gewoon in de kast heb staan!

1. De harry poter serie- J.K Rowling 
Jawel, deze enorme bookjunkie hier heeft de (volgens vele) meest legendarische serie ever nog niet gelezen.. Waarom? Geen idee.. Ik denk dat ik met al die leuke nieuwe boeken er nooit echt aan toe ben gekomen. Een tijdje terug heb ik de eerste twee delen gelezen, niet dat ze niet leuk of mooi genoeg waren, maar gewoon omdat ik het nog niet heb opgebracht om de andere 5 (nog dikkere) delen te lezen. Natuurlijk ben ik wel van plan deze serie te gaan lezen!

2. In de ban van de ring serie- J.R.R Tolkien 
Nu schaam ik me wel heel diep.. Deze fantasy serie lijkt me echt heel leuk, omdat ik nou eenmaal helemaal gek ben op elfen, dwergen en jawel HOBBITS! De complete editie ziet er op deze manier niet heel dik uit, maar geloof me.. het is net een mini bijbel. Door de extreem dunne bladzijdes waren de 3 boeken nog enigzins in 1 mooi boek te persen. Ik heb de films nog niet gezien, dus ik ga deze boeken, waarschijnlijk deze zomer al, zeker lezen.

3. percy jackson serie- Rick Riordan 
Oke de enige reden waarom ik deze serie nog niet uitgelezen heb ik gewoon omdat ik nog een paar delen moet kopen.. De eerste drie heb ik een tijdje terug gelezen en ik vond ze ge-wel-dig! Sindsdien heb ik nog veel andere boeken gelezen en ben de serie dus eigenlijk een beetje vergeten.. Het zal nog wel een tijdje duren, maar ik ben zeker van plan om ze nog een keertje te gaan lezen.

5. De helse creaties (the infernal devices)- Cassandra Clare
Als grote fan van de Mortal Instruments serie moet ik me echt schamen.. Deze drie boeken heb ik gewoon in de kast staan, maar toch ben ik er nog niet aan begonnen. Deze boeken heb ik in het engels aangeschaft, waar ik achteraf wel spijt van heb. Ik kan goed Engels lezen, maar ik heb hier niet altijd even veel zin in. Dus ja, ik ga deze boeken lezen, maar wanneer weet ik nog niet.

4. the lunar chronicles- Marissa Meyer 
En tot slot: de serie die bijna elke amerikaanse/engelse boekblogger wel in zijn kast staan. De re- tellings van Assepoester, roodkapje, rapunzel en sneeuwwitje lijken me echt prachtig. Helaas voor mensen die alleen Nederlands, het duurt waarschijnlijk nog wel even totdat alle boeken vertaald zijn. Aangezien mijn Engels niet heel slecht is, heb ik het eerste deel in ieder geval al gelezen. De andere drie delen moet ik binnenkort online gaan bestellen (niet dat ik dat erg vind :p.

Oke.. Ik had al gewaarschuwd dat dit blog erg beschamend zou zijn, dus don't blame me xd.. Natuurlijk zijn er wel meer bekende series die ik nog niet heb gelezen, maar ik vond dit de belangrijkste. En, welke bekende boeken hebben jullie allemaal nog niet gelezen?? 




Geen opmerkingen: